Selamat Datang Diucapkan Kepada Semua Pengunjung Blog Ini Segala Komen Dan Saranan Teman Teman Amat Seri Hargai

Jangan Biar Aku Membebel

Hari ini Seri dah melanggar syarat keyword Blog Seri Bahasa dengan membuat posting ini. Tapi ini posting yang Ke 100, Seri tak peduli semua itu, lagipun ini posting Seri yang terakhir sebelum berangkat ke Tanah S'jung, tempat asal-usul keturunan Seri.

Heeyaaa...Akhirnya Seri mencapai juga matlamat angka keramat bagi setiap blogger. Apanya tidak, semua blogger dah maklum Goggle suka sangat kepada mana-mana blog yang sudah mencapai tahap ini. Sebenarnya Seri tak suka sangat dengan idea Goggle ni. Suka-suka saja dia buat peraturan, sangka nak buat artikel macam makan kacang goreng. Eerrkk...Maaflah Goggle sebab engkau tak bagi blog ni PR5, harap-harap akhir tahun ini Goggle bagi hadiah baru, Seri sokong balik.

Hari ini posting Seri agak spesial sedikit, belum pernah Seri buat selama ini. Tiga hari yang lalu sewaktu Seri buat blogwalking terjumpa blog seorang teman yang mengatakan ada sebuah blog baru yang seiras dengan seorang blogger terkenal, Ben Ashaari, cuma bloger ni lain sikit tak macam kita, spesial. So Ben Ashaari siap-siaplah, pertandingan satu lawan satu dah nak bermula.

Ben Ashaari



Tapi kali ini bakal tandingan Ben Ashaari bukan lelaki bukan juga perempuan, tapi seorang Kak Nyah. Mungkin dia seorang peminat tegar atau menyangjungi akan kehebatan Ben Ashaari maka dia nak cuba nasib di dunia bloger. Kalau betul pemilik blog tersebut seorang kak nyah, maka Seri puji akan keberaniannya. Apa yang Seri harap artikel-artikel dari blog tersebut pada masa akan datang berlainan dari segi olahan blog Ben Ashaari walau dari segi fisikal serupa.

Jangan Bagi Mak Membebel Nyah


Sewaktu Seri membuat komen kat blog tersebut terdapat 1-2 komen yang pada anggapan Seri tak sepatutnya kita sebagai seorang bloger melakukannya. Kebebasan di dunia bloger tidak bererti kita boleh suka-suka menulis artikel atau memberi komen di blog seseorang hingga boleh menjatuhkan airmuka dia. Setiap orang punya harga diri, tak kisahlah siapa dia, orang kaya ke, berpangkat, miskin atau pengemis sekalipun.

Ingatlah tiada manusia yang sempurna di dunia ini, begitu juga akan kejadian kita. Allah yang menentukan segala-galanya. Setiap manusia menginginkan kesempurnaan ketika dilahirkan di dunia ini, samada sempurna menjadi seorang lelaki atau sempurna menjadi seorang perempuan. Dan bila kelahirannya menjadi seorang mak nyah itu adalah ketentuan dari Illahi, sudah tentu ada hikmah di sebalik kejadian itu. Kita sebagai manusia yang cukup sifat haruslah memberi sokongan agar mereka tidak merasa tersisih dari masyarakat.

Jadi kita, terutama bloger di Malaysia harus berbangga dengan kehadiran Kak Nyah kita ni. Di alam bloger ini tiada yang tinggi tiada yang rendah, semua adalah sama. Kita yang akan menentukan blog masing-masing untuk berada di tahap yang membanggakan atau terkenal seperti blog Ben Ashaari atau Red Mummy.

Sama-samalah kita berdoa dan memberi sokongan kepada blog Kak Nyah. Semoga apa yang Kak Nyah lakukan hari ini akan membuka laluan kepada Abang Nyah atau Kak Nyah yang lain untuk ikut serta bersama kita di alam bloger ini. Wassalam.


Tips Untuk Para Bloger

Semua blog ada feedburner terpasang secara semulajadi. Tapi ada feedburner yang gagal berfungsi. Feedburner Seri pernah mengalami perkara ini selama 3 bulan. Berbagai cara telah Seri ikthiarkan tapi masih tetap gagal. Caranya dengan mengkompres kode html template secara manual mulai dari body hingga ke head ( kedudukan sekitar di pertengahan kode html template).

11 Pandangan:

kakrose Julai 17, 2010  

salam seri,
betul apa yang seri bebelkan.berblog bukanlah nak bersaing atau bertanding.pada akak cuma nak mengisi masa lapang..tapi kekadang saja luangkan masa untuk update blog..hihihi

Nur Hayaty Julai 17, 2010  

setiap manusia ada baik buruknya....jdi jgnlah mengutuk antara stu sama lain kerana kejadian manusia adalah sebaik2 kejadian Allah swt...wa'allahu'alam...renung2kanlah..

Shiela Latif Julai 18, 2010  

salam seri...sis pon baru jer tengok blog dia tadi...sis sokong jer sesiapa punya blog asalkan tak menyakitkan hati blogger lain kan...biarlah dia buat blog nak macam mana sekalipon...yang penting sedap di baca :)

yastro Julai 18, 2010  

Besalah seri,manusia rambut je sama hitam tp hati len2...

al-basri Julai 18, 2010  

salam,
saya pun dah kesana dan follow blog ben nyah,
memang banyak juga komentar yg mengutuk. cuma menurut saya, tak perlulah mengutuk Ben Nyah. lagi banyak lain yg patut kita kutuk...

p/s: feedburner saya pun tak berfungsi, terkial-kial saya tapi tak berhasil. sampai tukar template berkali2....hehe

ndolem Julai 18, 2010  

apa itu seri membebel saya tidak tau :D

Zikr the Jalanan Sepi Perantau Julai 19, 2010  

macam ne nak kompress ?? tak jadi cik seri..huhu

Suara Petualang Julai 19, 2010  

pernah dengar istilah pepatah "Biar anjing mengongong, khafilah tetap Berlalu".....
yah, jalan terus, jangan terpancing emosi....
kretivitas kita ya kita sendiri yang menentukan, bukan orang lain....

oh ya, tahnks ya udah ambil award nya, semoga bisa bermanfaat...
sekali lagi Congrats buat postingan yang ke 100 nya Seri Bahasa.....

Salam,
Suara Petualang

Cinemax Julai 19, 2010  

apa itu seri membebel saya tidak tau :D

etam grecek Julai 19, 2010  

ape arti kata membebel tuh..

Teman Setia

This Blog Is Proudly Sponsored By SURF7 Template Modified By Seri Bahasa Proud To Be A Kinabatangan Blogger