Selamat Datang Diucapkan Kepada Semua Pengunjung Blog Ini Segala Komen Dan Saranan Teman Teman Amat Seri Hargai

Aduhai Sekolahku...

Negara sudah maju, internet dimana-mana pun boleh kita layari. Tapi inilah nasib beberapa buah sekolah di pendalaman negeri Sabah. Kalau di tengok mengalahkan keadaan sekolah pada tahun 60an dan 70an.

SK Nanamun, Kota Belud

SK Mangkapon, Pitas

SK Bakuku, Tenom

Kalau inilah yang terbaik dapat disediakan oleh kerajaan kita terpaksa menerimanya. Mungkin keadaan ekonomi tidak mengizinkan mereka membina sekolah yang lebih selesa dari yang ada.

Apa yang penting semangat untuk belajar tidak luntur. Ilmu yang diperolehi nanti mungkin akan dapat memperbaiki keadaan generasi yang akan datang.

17 Pandangan:

xDer Disember 11, 2011  

harap2 masa mendatang, sekolah2 ni lebih dinaiktaraf supaya lebih selesa untuk anak2 :)

Yastro Disember 11, 2011  

Hmm...memang nampak sungguh daif sekali...apapun diharap pelajar2 disana tetap tekun belajar sementara menunggu peruntukan...kita jg mengharap pihak kerajaan tak kira negeri atau persekutuan akan melakukan yg terbaik buat sekolah2 pendalaman disabah dan disarawak.

ahsfantasy24 Disember 11, 2011  

Harap-harap nanti diberi perhatian,
Tak keluar TV pula kisah macam ni :)

Latest Post:
Perubatan Tradisional Untuk Pelbagai Penyakit

Jalanan Hamba Disember 11, 2011  

Biasanya dekat2 mengundi begini le pihak2 berkenaan kena ambil perhatian. Tapi jangan la pula tahu berjanji sahaja tetapi tidak tahu menunaikannya...

tehr Disember 11, 2011  

apa nak dikata
tanam cempedak tumbuh nangka
negara kita kaya raya
tapi... tapi... payah nak cerita

BlogS of Hariyanto Disember 11, 2011  

maybe para penguasa pemerintahan sudah lupa, bahwa mereka juga pernah menuntut ilmu dan belajar pengetahuan di sekolah :-)

thomas Disember 11, 2011  

Kalau nak harapkan duit kerajaan memang mcm tulah walaupun dah lebih 50 tahun merdeka,
wakil rakyat kalau berdebat pandai sekali,peruntukan lupa pula nak minta.

caliph shuriken Disember 12, 2011  

ada yg lebih daif drp ni.. apa2 pun, smoga keadaan btambah baik pd masa akan dtg...

lazaac Disember 13, 2011  

dlu wkt sy belajar kat Sabah duk sibuk berjalan jer merata tempt, xsedar dlm diam, byk lg yg blum ditambah baik... harap2 akan dinaiktaraf secepat mungkin... pelajar didahulukan, pencapaian diutamakan...

admin Disember 13, 2011  

Terimakasih di atas ke sudian anda berkunjung ke laman kami. Jika tidak keberatan. Sila berkunjung ke:

1) http://www.mybrhom.com/


Sebagai tanda sokongan anda. Sila like page kami:

2) https://www.facebook.com/pages/BR-HOM-PLUS/227931176739

Kerjasama anda. Amat kami hargai.

ujang kutik Disember 13, 2011  

Seri Bahasa,

Agak susah juga saya hendak tinggalkan ulasan kerana mungkin saya naif tekniknya.

Bagaimanapun, saya hampir tidak percaya bahawa ada sekolah senaif yg Seri Bahasa tampilkan. Kasihan.

Pelajar di situ anak-anak bangsa kita juga. Ya, kasihan.

Hanif Disember 13, 2011  

kat pendalaman ker...

org muo Disember 13, 2011  

kasihan anak2 sekolah mcm ni... dah lama merdeka tpi blm menyeluruh lagi arus pembangunan

Deganshah Putra Disember 14, 2011  

hadir jenguk seri. semoga sekolahannya dapet renovasi yang baik

teratai Disember 14, 2011  

semoga mendapat perhatian pihak berwajib...

fiezah91 Disember 14, 2011  

semoga sekolah ni mendapat perhatian pihak tertentu dan dinaiktaraf

ghea Disember 19, 2011  

wah keren postingannya gan,nambah info n pengetahuan,,oya kalo boleh tukeran link ini link saya
http://blog.umy.ac.id/ghea
kalo sudah terpasang kabarin ya gan.. thx

Teman Setia

This Blog Is Proudly Sponsored By SURF7 Template Modified By Seri Bahasa Proud To Be A Kinabatangan Blogger